Kaupunginjohtajan blogi - Mikä on parasta Alavudella?

19.10.2020

Mikä on parasta Alavudella?

Olemme viime aikoina keränneet vastauksia otsikon kysymykseen Kerro Liisalle -kampanjassa. Saimme paljon asiaa esille. Kiitos kaikille vastaajille! Yllättävän moni kommentoi Alavuden parhaaksi puoleksi ystävälliset ja välittömät ihmiset: ”Alavus on kaupunki, jossa ihmiset ovat iloisia ja luottavaisia”. Tämän olen itsekin kokenut. Oli iso ilo huomata, että niin moni on sen todennut ja halusi siitä kertoa.

Eniten myönteisiä mainintoja Alavudella saivat upea luonto ja hyvät palvelut. Luonto, maisemat ja mahdollisuus liikkua luonnossa ja reiteillä nousivat isosti esille. Erityisesti järvet ja muu vesistö mainittiin kiitoksin. Meistä moni on niin tottunut järvimaisemiin, ettei niitä tule aina arvostettua. Hyvä on välillä pysähtyä katsomaan ja näkemään!

Palveluissa kiitosta keräsivät hyvät kauppapalvelut. Lapsiperheiden palvelut, koulut ja erityisesti liikuntapalvelut ovat myös kaupunkilaisten mieleen. Monipuolisiksi kiitetyistä harrastusmahdollisuuksista Kunto-Lutra nousi kirkkaaksi ykköseksi, vaikka paljon muutakin mainittiin: pesäpallo, jääkiekko, motocross, ilmailukerho…

Vielä yksi iso teema näkyi vastauksissa: Rauhallisuus. Moni totesi, että Alavus on sopivan kokoinen ja tunnelmaltaan rauhallinen, vaikka paljon tapahtumia, tekemistä ja palveluita on saatavilla. Rauhallisuus liitetään luontoon ja maisemiin tai kaupungin sopivaan kokoon.

Näitä viestejä luetaan vielä monessa kohtaa. Tulemme pitkin syksyä ja talvea tutustumaan asioihin tarkemmin ja kerromme niistä sitten kaupungin viestinnässä.

Kaupunginjohtaja

Liisa Heinämäki