Tekstiviestit häiriötilanteissa

Toisinaan vedenjakelu on katkaistava, kun ylläpidämme vesihuoltoverkoston toimintavarmuutta.

Tiedotamme tekstiviestillä suunnitelluista vesikatkoista joko etukäteen tai nopeasti äkillisen häiriön johdosta, jotta voit varautua siihen. Jos sinulla on julkisesti saatavilla oleva puhelinnumero, sinun ei tarvitse rekisteröidä sitä asiakasportaaliin. Jos sinulla on käytössäsi työ- tai salaisen liittymän puhelinnumero, on sinun rekisteröitävä puhelinnumerosi, jotta voit saada tekstiviestit.
Lähetämme tekstiviestin automaattisesti yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite on julkinen.

Rekisteröi numerosi palveluun erikseen, jos

  • puhelinliittymäsi on rekisteröity muuhun kuin asuinpaikkaasi (esim. työpuhelin)
  • olet kieltänyt operaattoriasi luovuttamasta osoitettasi
  • puhelinliittymäsi on salainen tai prepaid.

Tietosuoja

Emme käytä järjestelmään tallennettuja numeroita muuhun kuin vesikatkotiedottamiseen. Numeroita ei myydä tai luovuteta eteenpäin ja ne pysyvät meillä tallessa salasanasuojatulla palvelimella, johon on pääsy vain tekstiviestijärjestelmää käyttävillä henkilöillä.

PIN-koodin tilaaminen

  • Valitse tapa, jolla haluat kunnan tiedottavan sinua vesikatkoista.
  • Kirjoita kenttiin nimesi ja puhelinnumerosi (muodossa 0401234567) ja/tai sähköpostiosoitteesi.
  • Klikkaa Lähetä PIN-koodi -painiketta. Saat pian nelinumeroisen PIN-koodin tekstiviestillä tai sähköpostitse, jos matkapuhelinnumeroa ei määritetty. Jos annoit lankapuhelinnumeron, saat pian puhelun, jossa sinulle luetellaan nelinumeroinen PIN-koodi.
  • Kirjoita saamasi PIN-koodi sille varattuun kenttään.
  • Klikkaa OK-painiketta.

Katu-osoitteen lisääminen

  • Klikkaa Tilaa-painiketta.
  • Kirjoita kenttiin postinumero, kadunnimi ja talon numero.
  • Klikkaa Tilaa-painiketta osoitteesi kohdalta.
  • Tarkista kirjoittamasi osoitetiedot ja klikkaa Kyllä-painiketta vahvistaakseni osoitetietosi rekisteröiminen.
  • Valmista tuli! Saat jatkossa valitsemallasi tavalla viestin, jos ilmoittamaasi osoitteeseen tulee vika- tai häiriötilanne.

Huomioithan, että voit rekisteröidä enemmän kuin yhden osoitteen, esimerkiksi työpaikan tai muun omaisen osoitteen.
Pidä yhteystietosi ajan tasalla. Jos osoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu, voit päivittää tietojasi kirjautumalla uudelleen verkkopalveluun. Tilaa uusi PIN-koodi, kun haluat muokata tai poistaa tietojasi.

Yhteystiedot

Hallinto, laitokset, verkosto ja uudet liittymissopimukset
laitospäällikkö Timo Seppä
Telekuja 4, 63300 ALAVUS
Puh. 0400 534 382
timo.seppa@alavus.fi

Häiriökartta