Mikä asiointipiste?
Asiointipisteestä saat kaupungin omien palveluiden lisäksi valtion viranomaisten palveluita yhdestä paikasta. Asiointipiste ottaa vastaan ja luovuttaa lomakkeita sekä tukee sähköisten palvelujen käyttöä.
Alavuden asiointipiste sijaitsee kaupungin neuvonnassa osoitteessa Torikatu 4 ja Töysän asiointipiste Töysän kirjaston yhteydessä. Asiointipisteessä käytettävissäsi on tietokone, tulostin, skanneri ja etäpalvelulaitteisto. Palveluneuvoja opastaa sinua laitteiden ja sähköisten palvelujen käytössä.
Alavuden kaupungin neuvonnan ja Töysän kirjaston asiointipisteen palvelut
Vero
- yleisneuvonta
- lomakejakelu
- ohjaus sähköisten www.vero.fi -palveluiden käyttöön
TE-palveluiden vakiopalvelut asiointipisteissä
- Työnhakijalle esim. verkkopalvelujen käyttömahdollisuus ja niissä opastaminen
- Työnantajalle esim. palkkatuen hakeminen ja hakemuksen tilanne
Lisäksi Töysän kirjastosta seuraavia KELA -palveluja
- yleisneuvonta
- lomakejakelu (poislukien työeläke- ja työeläkejärjestelmän kuntoutushakemukset)
- asiakirjojen vastaanotto
- www.kela.fi -verkkopalvelujen käyttöön opastaminen
- Kelan asiakaspalautteen vastaanottaminen ja kirjaaminen.
Osallistu yhteispalvelun asiointipisteiden kyselyyn!
Etelä-Pohjanmaalla toteutetaan asiakaskysely maakunnan yhteispalvelun asiointipisteiden käyttäjille 1.9.2020-28.2.2021
Asiakaskysely tehdään sähköisen verkkosivuston kautta tai paperilomakkeilla kaupungin neuvonnassa tai Töysän kirjastossa. Maakunnallisen verkkokyselyn kyselylomake: Osallistu kyselyyn tästä!
Kyselyn järjestää Etelä-Pohjanmaan liitto.