Rantojen virkistyskäytön lisääminen osana Alavuden kaupungin kehittämistä (Kirkkojärvi ja Vähäjärvi)

Hankkeen tavoitteena oli luonnostella toimenpiteet, joilla Kirkkojärven ja Vähäjärven ympärivuotista virkistyskäyttöä lisätään ja alueen vetovoimaisuutta asukkaiden ja matkailijoiden parissa vahvistetaan.

Hankkeessa selvitettiin myös asukkaiden toiveet ja tarpeet ranta-alueiden kehittämisessä sekä se, millä eri tavoilla Kirkkojärven kiertävä kevyenliikenteenväylä voidaan toteuttaa ja kuinka se voitaisiin luontevasti yhdistää Vähäjärven kiertävään reittiin. Kaupungin sydämessä sijaitsevasta Rantapuistosta kehitetään houkutteleva tapahtuma-alue, jossa kaupunkilaiset ja matkailijat kohtaavat.

Tavoitteena oli myös saada aikaan erillisiä investointihankkeita, joilla toteutetaan leikkipaikat, nuotio-paikat, onkipaikat, laavut, laiturirakenteet, aktivointipisteet laitteineen sekä yrtti- ja kukkatarhat. => 2 erillistä investointihanketta; Rantapuiston rannan ja ympäristön kunnostus laitureineen ja huvimajoineen sekä vesiliikuntalaitteineen (10 yksikköä; kanootti, sublaudat, kajakit, kanootit ja veneet)
Toinen investointihanke muodostui Näkötorni-Lasikota-laavu yhdistelmärakennuksesta Tusanrantaan venepaikkoineen.